Intrebari frecvente


Intrebarile si raspunsurile de mai jos te vor ajuta sa iti folosesti mai eficient cardul EuroLine American Express. Daca ai o alta intrebare la care ai dori sa afli raspuns, te rugam sa ne scrii pe adresa: relatiiclienti@euroline-cards.ro

Mi-am cumparat un produs direct din magazin, cu finantare prin cardul de credit EuroLine. Cand primesc cardul?

In maxim 3 saptamani de la achizitionarea produsului vei primi acasa prin Posta Romana cardul EuroLine. Separat de cardul de credit, vei primi prin posta si PIN-ul (numarul personal de identificare) care iti va permite sa accesezi limita de credit de pe card, pentru cumparaturi sau retrageri de numerar. Trimiterile in doua etape separate au rolul de a-ti proteja siguranta cardului. Din motive de securitate cardul si codul PIN se vor transmite catre adresa dumneavoastra de corespondenta separat).

In cazul in care nu ai primit cardul sau PIN-ul, in 3 saptamani de la data cumparaturii, suna la Serviciul Clienti: 0801 00 1111 sau 021 308 4000.


De cand incep sa platesc produsul cumparat? Cand platesc prima rata?

In maxim o luna de la achizitionarea produsului vei primi primul extras de cont la adresa de corespondenta indicata de tine. Acesta evidentiaza suma necesar a fi achitata, perioada de plata stabilita lunar si tranzactiile efectuate cu cardul de credit EuroLine American Express.

Daca nu ai primit extrasul de cont, suna la Serviciul Clienti pentru a afla care este suma de plata si data scadenta pana la care trebuie sa platesti. Data de emitere a extrasului este inscrisa si pe scrisoarea ce insoteste cardul. Pentru urmatoarele extrase pe care le vei primi ai la dispozitie 18 zile, numarate incepand cu a doua zi de la data emiterii extrasului lunar, pentru a achita sumele datorate inscrise in extras.

Este foarte important sa tii minte data pana la care trebuie sa platesti sumele datorate lunar. Plateste mereu la timp pentru a evita aplicarea de penalizari de intarziere si, mai mult, transmiterea datelor tale de client la Biroul de Credit. 


Ce pot face in continuare cu cardul EuroLine American Express primit?

Vei putea folosi in continuare cardul de credit EuroLine American Express pentru:

  • cumparaturi cu plata prin POS (Point Of Sale), cu plata integrala si 0% comision, de la toti comerciantii care accepta cardul EuroLine la plata (peste 10.500 de locatii comerciale). In acest caz, in functie de data efectuarii tranzactiei si de data scadenta a extrasului lunar, poti beneficia de o perioada de gratie de pana la 49 de zile, in care nu se calculeaza dobanda pentru cumparatura efectuata cu plata prin POS.
  • cumparaturi in rate lunare fixe, fara dobanda, cu plata prin POS, de la comerciantii parteneri in programul “RATE FARA DOBANDA”; poti cumpara in 3 pana la 12 rate; vezi aici lista tuturor partenerilor care acorda rate fara dobanda.
  • alte cumparaturi cu rata lunara fixa, cu dobanda preferentiala, pentru o perioada cuprinsa intre 10 si 60 de luni.
  • retrageri de numerar de la orice bancomat Bancpost.

In plus, cardul iti va fi util ori de cate ori vei efectua platile facturilor tale lunare. 

Mai mult, poti folosi cardul tau EuroLine American Express si pentru cumparaturi online si tranzactii internationale la comerciantii acceptanti American Express.


Este adevarat ca am pana la 49 de zile perioada de gratie fara dobanda? Cum se calculeaza perioda de gratie?

Pentru a putea beneficia de perioada de gratie de pana la 49 de zile in care nu platesti dobanda, soldul debitor trebuie sa fie zero, respectiv toate sumele datorate trebuie sa fie achitate pana la data scadenta a extrasului de cont unde sunt evidentiate tranzactiile.

Iata cateva exemple:

  • In data de 21.03 cumperi un produs cu plata integrala. Urmatorul extras unde se inregistreaza tranzactia din 21.03 se va emite in data de 20.04, cu scadenta in data de 08.05 (dupa 18 zile de la data emiterii). Daca se achita integral soldul final aferent extrasului de cont emis in data de 20.04, pana la data de 08.05, nu ti se va percepe nicio dobanda si beneficiezi astfel de cele 49 de zile de gratie.
  • In data de 19.03 cumperi un produs cu plata integrala, cu o zi inainte de emiterea extrasului de cont aferent lunii(20.03).  Tranzactia efectuata in data de 19.03 va fi evidentiata in extrasul de cont emis in data de 20.03, fiind astfel necesar a fi achitata pana la data de 08.04, pentru a beneficia de perioada de gratie. In acest caz, perioada de gratie va fi doar de 19 zile – tranzactia fiind inregistrata in extrasul curent.

 


Unde si cum pot sa platesc ratele/sumele datorate lunar ?

Plata sumelor datorate se poate efectua astfel:

a) La orice unitate Bancpost, prin intermediul masinilor automate de plata sau la casierie, in baza cardului sau a numarului de card inscris in extrasul de cont.

b) Prin transfer bancar in contul RO41BPOS85002723897ROL02 deschis la Bancpost Reprezentanta.

c) Prin internet banking.

d) Prin telefon, prin intermediul cardului tau de debit.Trebuie doar sa suni la linia dedicata
0372 108 880 si sa soliciti plata datoriei direct de pe cardul tau de debit. Pentru mai multe detalii poti contacta Serviciul Relatii Clienti, la numerele 021 308 4000 sau 0372 181 000!

e) Prin serviciul de plata Debit Direct:

  • platesti simplu datoriile aferente oricarui card de credit de la Bancpost, fara sa te deplasezi la banca si fara sa folosesti internet banking-ul.
  • esti mai relaxat – pentru ca nu mai trebuie sa tii minte permanent perioada scadenta pentru a face plata la timp.

La solicitarea ta, Bancpost va plati automat, din contul tau Bancpost desemnat de tine, suma pe care alegi sa o platesti lunar pentru a acoperi datoria de pe cardul tau de credit. Daca nu ai inca un cont Bancpost, mergi chiar acum si deschide unul

f) Prin mandat postal.

g) La sediul EFG Retail Services IFN S.A., prin intermediul masinilor automate de plata.

Pentru transfer bancar, plata prin internet banking sau manadat postal este necesar sa completezi urmatoarela date:

  • Contul IBAN RO41BPOS85002723897ROL02, deschis la Bancpost Reprezentanta.
  • Numarul de card
  • Codul Numeric Personal

Totodata, pentru aceste trei cazuri, platile trebuie efectuate cu minim 4 zile inainte de data scadenta, pentru a fi siguri ca suma achitata va fi inregistrata in cont inainte de data scadenta.


Ce suma trebuie sa platesc lunar, conform extrasului de cont ?

Ai la dispozitie urmatoarele optiuni de plata:

a) Sa achiti datoria totala prin plata valorii Soldului Final asa cum reiese din extrasul de cont.

Soldul final cumuleaza toate tranzactiile, comisioanele, taxele si dobanzile lunii precedente, efectuate de la data emiterii extrasului de cont anterior, pana la data emiterii extrasului de cont actual, dupa cum urmeaza: 

Rata din luna respectiva + retrageri de numerar + tranzactii cu plata integrala + dobanzi si comisioane, adica datoria ta totala la data emiterii extrasului de cont.

b) Sa achiti cel putin suma minima de plata reprezentand 2,5% din soldul final (dar nu mai putin de 10 Lei), exact asa cum reiese din extrasul de cont.

Suma minima de plata reprezinta suma necesar a fi achitata pana la data scadenta mentionata in extrasul de cont, pentru a nu ti se calcula dobanda penalizatoare. Nu uita sa achiti, cel putin suma minima de plata, in intervalul cuprins intre data emiterii extrasului de cont si data scadenta. Suma minima lunara curenta neachitata va fi reportata si solicitata spre plata impreuna cu suma minima lunara aferenta urmatorului extras lunar. In cazul in care vei achita doar contravaloarea Sumei Minime de plata pentru diferenta neachitata se va calcula dobanda.

c) Sa achiti orice suma cuprinsa intre valoarea sumei minime de plata si valoarea soldul final.

Iti recomandam sa platesti cel putin suma minima de plata evidentiata in extrasul de cont. Cu cat este mai mare suma platita lunar, cu atat mai mult se diminueaza datoria totala si se reduce valoarea dobanzilor si comisioanelor pe viitor. 

In functie de tipurile de tranzactii pe care le-ai efectuat, iti recomandam sa platesti astfel:

  • Daca ai rate lunare dar si alte tranzactii, plateste in intervalul scadent cel putin rata aferenta lunii respective + suma minima de plata.
  • Daca ai doar rate, fara alte tranzactii, achita suma inscrisa la soldul final.

Exemplu:

Presupunand ca in normal ai o rata de 50 Lei pe luna si data extrasului tau de cont este 20 ale lunii (de exemplu 20.03).


Daca in data de 19 a lunii (de exemplu:19.03) vei efectua o plata de 50 de Lei, aceasta suma se va scadea din suma totala datorata, respectiv: 530 Lei – 50 Lei = 480 Lei

Aceasta suma achitata, de 50 de lei, nu va fi considerata plata pentru urmatorul extras, intrucat acesta se va emite a doua zi dupa efectuarea platii celor 50 de Lei, respectiv in data de 20 ale lunii. 

Extrasul curent evidentiaza NUMAI tranzactiile (cumparaturi si/sau plati) efectuate in intervalul dintre data emiterii extrasului anterior si data emiterii extrasului curent. Totodata, in functie de datoria totala, se calculeaza noua suma minima de plata.

Astfel, continuand exemplul, se va calcula suma minima de plata, respectiv: 2.5% din 480 Lei = 12 Lei

Aceasta suma minima de plata trebuie achitata obligatoriu pana la data scadenta, respectiv in termen de 18 zile (pana la 07.04 in exemplul nostru). 

Neachitarea cel putin a acestei sume minime in intervalul lunar scadent, mentionat, va conduce automat la inregistrarea penalitatilor. 


Ce se intampla daca nu platesc la timp? Dar daca nu platesc mai multe luni?

Este obligatoriu sa platesti sumele datorate la timp. In caz contrar situatia ta financiara va fi afectata, intrucat:

  • in contul tau se vor inregistra penalitati si dobanzi pentru fiecare datorie lunara, neachitata pana la data scadenta;
  • valoarea sumei totale datorate va creste si din aceasta cauza vei plati in final mai mult;
  • datele tale vor fi transmise la Biroul de Credit si pe viitor nu vei mai avea posibilitatea sa acesezi usor un alt credit.

Conform legii, orice institutie financiara este obligata sa declare intarzierile la plata ale clientilor catre Biroul de Credit. Astfel, in cazul in care ai intarzieri la plata ce depasesc 30 de zile, suntem obligati sa raportam catre Biroul de Credit informatiile tale personale si pe cele referitoare la cardul pe care il detii si la sumele datorate si neachitate la termen. 


In cazul in care doresc sa primesc corespondenta (extrasul de cont) la o alta adresa, ce trebuie sa fac?

Este foarte simplu! Iti putem trimite corespondenta la orice adresa doresti. Pentru ca noua adresa sa fie inregistrata in evidentele noastre, trebuie sa completezi o cerere tip la care sa atasezi o copie B.I./ C.I. Aceste documente pot fi trimise la sediul EFG Retail Services IFN S.A. (pe fax la 0213209040, sau prin e-mail la Serviciul Relatii Clienti: relatiiclienti@euroline-cards.ro sau prin Posta Romana).

Puteti descarca cererea de solicitare a schimbarii adresei de corespondenta chiar de aici.

De asemenea, de acum poti primi extrasul de cont direct pe adresa ta de e-mail. E mai simplu, mai rapid si mai accesibil si, in plus, ajuti mediul economisind hartia. Tot ce trebuie sa faci este sa activezi optiunea e-statement contactand  Serviciului Relatii Clienti.


Imi pot mari limita de credit? Cum?

Da, se poate. Completeaza un formular de solicitare (click aici pentru descarcare formular) la care atasezi copia BI/CI si adeverinta de venit tip, completata de angajator (click aici pentru descarcare formular) si trimite-le la sediul EFG Retail Services IFN S.A. 


Dupa ce termin de achitat ratele, pot pastra cardul?

Sigur ca da! Vei putea folosi in continuare cardul ca si pana acum, bucurandu-te de avantajele oferite: cumparaturi cu plata integrala, cumparaturi in rate fara dobanda sau retrageri de numerar. Mai mult, daca limita de credit a fost reintregita, adica ai achitat toate sumele datorate, ai posibilitatea de a pastra cardul fara sa mai platesti comisionul lunar de administrare, sau alte taxe.

Pentru orice alte informatii contacteaza Serviciul Clienti:

De Luni pana Vineri intre orele 8.30 – 20.00 si
Sambata intre orele 9.00 – 16.00.

Numerele de telefon:
• 0801.00.1111 cu tarif normal de oriunde din tara (accesibil din reteaua Romtelecom)
• 0213084000
• 0372181000
e-mail: relatiiclienti@euroline-cards.ro


Care este rata dobanzii?

Rata dobanzii valabila acum este 33.50% pe an pentru cardul de credit Euroline American Express, dar pentru platile efectuate la comercianti beneficiezi de o perioada de gratie de pana la 49 de zile in care dobanda este 0%.

Rata anuala a dobanzii (RD) este variabila si este determinata dupa urmatoarea formula: Rata anuala a dobanzii (RD) = ROBOR la 3 (trei) luni + Marja fixa. 

Rata anuala a dobanzii (RD) va fi supusa unei revizuiri trimestriale, atat in sensul majorarii, cat si in sensul reducerii, in datele de 1 (intai) ianuarie, 1 (intai) aprilie, 1 (intai) iulie şi 1 (intai) octombrie ale fiecarui an, in functie de indicele ROBOR la 3 (trei) luni.


Cum se calculeaza dobanda?

Dobanda se calculeaza zilnic, conform urmatoarei formule: 

D = S x n/365 x RD% 

(D=dobanda; S=soldul creditului; n=numarul efectiv de zile; RD% rata anuala a dobanzii) 

Pentru retragerile de numerar si cumparaturile cu plata integrala dobanda este calculata incepand cu data inregistrarii tranzactiei. 

In cazul tranzactiilor cu plata integrala, daca se achita soldul final al extrasului de cont in care se gaseste tranzactia cu plata integrala pana la scadenta, beneficiezi de o perioada de gratie de maxim 49 zile calculata de la data efectuarii tranzactiei, pana la data scadenta a extrasului lunar emis ulterior efectuarii tranzacţiei. Daca insa nu se achita integral valoarea soldului final al extrasului lunar pană la scadenta, dobanda va fi calculata la intreaga valoare a tranzactiei, incepand cu data la care aceasta a fost inregistrata.


Pana la ce data trebuie efectuata plata?

Suma minima de plata trebuie achitata lunar, pana la data scadenta inscrisa pe extrasul de cont.


Exista posibilitatea de modificare a datei scadente la cardul de cumparaturi?

Data scadenta nu poate fi modificata, aceasta fiind comunicata prin intermediul extrasului de cont.


INFOLINE (Luni – Vineri: 08:30-20:00, Sambata 09:00-16:00): 0801 001 111; 021 308 40 00

relatiiclienti@euroline-cards.ro

Linie de urgenta, disponibila 7 zile din 7, 24h/zi (in caz de pierdere, furt, blocare sau

utilizare frauduloasa a cardului): 021 308 40 00; 0372 181 000